I stało się, mamy za sobą niepowtarzalny Koncert Galowy i równie emocjonujący Rok Jubileuszowy. W ciągu minionego sezonu można nas było usłyszeć w wielu ważnych dla nas miejscach w Warszawie. Repertuar koncertów miał pokazać nie tylko rozległość naszych zainteresowań muzycznych. Chcieliśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na piękno dzieł sztuki, obok których przechodzimy często obojętnie, ale także sprawić, by mogli je zobaczyć ci, którzy borykają się z dysfunkcją wzroku. Dlatego też nie ograniczyliśmy się do jednego koncertu a powstał ich cały cykl pod wspólnym tytułem: "Sztuk Puk - otwórz się na sztukę". Podczas każdego z koncertów oprawie muzycznej towarzyszyła audiodeskrypcja przygotowana przez Katarzynę Kucharska-Hornung, która w niezwykle malowniczy sposób opisywała wybrane eksponaty lub elementy architektoniczne. Również folder zawierający opis działalności i program jubileuszu, a także plakaty przygotowane przez Macieja Małeckiego wyraźnie nawiązywały szatą graficzną do problematyki dostępu do dzieł sztuki w przypadku osób niewidomych.

Oprócz Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego pod dyrekcją Teresy Gręziak jubileusz współtworzyli:
Zespół muzyki dawnej Gradus ad Parnassum pod dyrekcją Krzysztofa Garstki
Kamil Steć - organy
Ambroży Golachowski - marimba
Kacper Szelążek - kontratenor
Bożena Bujnicka - sopran
Anna Wożniak - sopran
Katarzyna Kucharska-Hornung - audiodeskrypcja
Anna Maria Huszcza - autorka Felix Anna utworu tytułowego Koncertu Galowego

 

Oto lista obiektów, w których można nas było usłyszeć.

 

Zamek Królewski w Warszawie.

Miejsce niezwykłe na mapie Warszawy, wypełnione muzyką, historią i dziełami sztuki, z których nasza dyrygentka Teresa Gręziak wybrała właśnie dzieła Rembrandta.

Fot. Mateusz Nomańczuk

{jd_file file==6 onlinelayout==GIInline}

 

Cerkiew Metropolitalna p.w. św. Marii Magdaleny w Warszawie.

Przebogato zdobione wnętrze, z którego został wybrany mały, ale bardzo znaczącyelement - Mandylion. Muzyka cerkiewna doskonale oddała urodę zarówno Świątyni jak i wspomnianego dzieła.

Fot. Tomasz Lis

{jd_file file==3}

 

Bazylika św. Krzyża w Warszawie.

Jako motto koncertu, wybrana została jedna z najbardziej zauważalnych rzeźb warszawskich, a mianowicie figura Chrystusa niosącego krzyż. Repertuar wielkopostny sprawił, że na chwilę czas się zatrzymał, a każdy z nas śpiewających i widzów miał okazję, by wykorzystać ten moment na refleksję nad własnym życiem.

Fot. Marzena Rybak

{jd_file file==2}

 

Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina

Uczelnia macierzysta naszej młodej dyrygentki oraz miejsce znaczące w historii chóru, z którym wiąże się wiele wspomnień muzycznych. Tym razem wykorzystaliśmy dzieło, znane z koncertu w Muzeum Narodowym - figurę Pięknej Madonny z Wrocławia.

Fot. Tomasz Lis

{jd_file file==5}

 

Kościół Akademicki św. Anny

Świątynia przy której chór został utworzony przez ks. Zbigniewa Piaseckiego. To tutaj zaśpiewaliśmy Koncert Galowy podczas którego przedstawiony został opis wybranych elementów architektonicznych świątyni. Za tło muzyczne posłużyła Gloria Vivaldiego i utwór p.t. Felix Anna napisany przez Annę Marię Huszczę specjalnie na tę okazję.

Fot. Bogusław Marczak

{jd_file file==4}

 

 

Nasza działalność została dostrzeżona m.in. przez:

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego  - prof. Małgorzatę Omilanowską

Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy - Hannę Gronkiewicz - Waltz

Kazimierza Kardynała Nycza, Arcybiskupa Metropolitę Warszawskiego

od których to otrzymaliśmy listy gratulacyjne. Ich treść można odczytać po kliknięciu na odpowiednie nazwisko.