Anna Fijakowska fotoUkończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (Wydział Edukacji Muzycznej w specjalności muzyka kościelna oraz Wydział Wokalny).

W trakcie studiów podjęła pracę w Chórze Filharmonii Narodowej, gdzie jako solistka chóru współpracowała z takimi dyrygentami jak Antoni Wit, Henryk Wojnarowski, Massimiliano Caldi, Victor Pablo Perez, Łukasz Borowicz. W 2014 wykonywała solową partię altu podczas światowej premiery kompozycji Crying in the Wilderness Alexandra Raskatova.

W 2012 zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej rolą Hipolity w operze Sen Nocy Letniej Benjamina Brittena. W 2013 r. wystąpiła jako Księżna w operze Giacomo Pucciniego Siostra Angelica. W 2014 r. w roli Ottavii wzięła udział w spektaklu do muzyki Claudio Monteverdiego, powstałym w kooperacji ze studentami Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej.

Od lat współpracuje z zespołem muzyki dawnej La Tempesta, a od 2016 roku - z norweskim zespołem Trondheim Vocalensamble. W roku 2012 została finalistką ogólnopolskiego Konkursu dla Młodych Wykonawców Muzyki XX i XXI wieku.

Anna Siminska PotraitUkończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jolanty Janucik. Edukację kontynuowała na Kunstuniversitaet der Musik und Darstellender Kunst w Grazu. Stypendystka Instytutu Austriackiego w Warszawie, Keimyung Research Foundation oraz Ministerstwa Kultury i Sztuki, za osiągnięcia artystyczne została uhonorowana medalem Magna cum Laude.

Jeszcze podczas studiów zadebiutowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie partią Królowej Nocy z opery Czarodziejski flet W. A. Mozarta oraz wcieliła się w rolę Paminy w tej samej operze, występując na otwarciu Teatru Mumuth w Grazu.

W 2007 roku zadebiutowała w Wiedniu w Schoenbrunn Musiktheater rolą Adeli w operetce Zemsta nietoperza J. Straussa, co zapoczątkowało jej międzynarodową karierę.

W 2009 roku wystąpiła w Wiener Staatsoper pod kierownictwem Bertranda de Billy z towarzyszeniem orkiestry Wiener Philharmoniker. Po brawurowym występie w partii Królowej Nocy z opery Czarodziejski flet Mozarta wykonywała następnie tę rolę m.in. w Royal Opera House Covent Garden w Londynie, Operze Bastille w Paryżu, Washington National Opera, Berliner Staatsoper, Opera Tokio, Dresdner Semperoper, Oper Frankfurt i Staatsoper w Hamburgu.

Raduj150Koncert polskich pieśni chóralnych w wykonaniu Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego pod dyrekcją Borysa Somerschafa pod tytułem „Raduj się Matko, Polsko” (Gaude Mater Polonia) zorganizowany z okazji 101 rocznicy odzyskania Niepodległości przez Polskę.

Koncert ten to muzyczna podróż przez osiem wieków polskiej historii i kultury, z której powinniśmy być dumni. Będzie można usłyszeć średniowieczne polskie pieśni: Bogurodzica i Gaude Mater Polonia, a także pieśni sakralne i świeckie wybitnych kompozytorów polskich dawnych oraz współczesnych, m.in. Wacława z Szamotuł, Mikołaja Gomółki, Stanisława Moniuszki, Feliksa Nowowiejskiego, Józefa Świdra i Henryka Mikołaja Góreckiego. Autorami słów do tych kompozycji są wielcy polscy poeci, m.in. Jan Kochanowski, Ignacy Krasicki, Maria Konopnicka czy Krzysztof Kamil Baczyński.Oczywiście nie zabraknie znanych wszystkim popularnych pieśni patriotycznych.

W koncercie wystąpi Warszawski Chór Międzyuczelniany pod dyrekcją Borysa Somerschafa.
Komentarz - Igor Pogorzelski

Koncert współfinansowany ze środków Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy

Plakat Jubileusz 5517 listopada świętowaliśmy 55 rocznicę powstania Warszawskiego Chóru Miedzyuczelnianego. Z tej okazji zaprosiliśmy Państwa na koncert, w którym zabrzmiały dwa bardzo rzadko wykonywane dzieła Jana Sebastiana Bacha - Kontata "Blei bei uns" (BWV 6) i Msza A-Dur (BWV 234). Koncert odbył się oczywiście w Kościele Akademickim św. Anny w Warszawie - siedzibie naszego chóru. Rozpoczął się bezpośrednio po mszy św. odprawionej w intencji chórzystów, dyrygentów, duspasterzy i sympatyków Warszawskiego Chóru Międzyuczelnianego.

Partie solowe wykonali:
Anna Simińska - sopran
Anna Fijałkowska - alt
Wonhyeok Choi - tenor
Nikodem Legun - bas

Towarzyszyła nam orkiestra Kameralna H-Harmonia. Całość poprowadzł Borys Somerschaf.

Koncert odbył się pod patronelem Jego Eminencji Kardynała Kazimierza Nycza i Prezydenta m. st. Warszawy Pana Rafała Trzaskowskiego.
Projekt współfinansowany przez m. st. Warszawa oraz Fundusz Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Wszystkim Państwu serdecznie dziękujemy za życzenia i wyrazy sympatii.

Poniżej zamieszczamy fotograficzne wspomnienie z tego uroczystego dnia:
- z mszy świętej, której przewodniczył Ksiądz Rektor Kościoła Akademickiego św. Anny Krzysztof Siwek, a koncelebrowanej przez Księdza Profesora Andrzeja Filabera i Księdza PrałataTadeusza Bożełko
- z uroczystości oddznaczenia chórzystów medalem Zasłużony dla Archidiecezji Warszawskiej



 

- z koncertu



 

- z bankietu okolicznościowego, który stał się okazją do spotkań pokoleń chórzystów.

 

 

 

plakat FMSSM plakat mayOd 27 października do 24 listopada 2019 odbywa się w Warszawie Festiwal Muzyki Sakralnej Stanisława Moniuszki. Wydarzenie organizuje Towarzystwo Miłośników Muzyki Moniuszki, patronat honorowy nad Festiwalem objął ks. bp Romuald Kamiński, Ordynariusz Warszawsko-Praski. Koncertów można wysłuchać w kościołach na warszawskiej Pradze: w archikatedrze św. Michała Archanioła i św. Floriana Męczennika, bazylice Najświętszego Serca Jezusowego, sanktuarium Matki Bożej z Lourdes, kościele Najczystszego Serca Maryi i kościele Chrystusa Króla Pokoju.

Nasz chór został zaproszony do udziału w festiwalu. Wystapimy 9 listopada o godz. 19:30 w Sanktuarium Matki Bożej z Lourdes. Pod dyrekcją Borysa Somerschafa wykonamy "Mszę żałobną" i "Mszę Piotrowińską" Stanisława Moniuszki. Partie solowe wykonają Alicja Gala, Agata Rumińska, Chaoran Zuo, Mateusz Michałowski. Przy organach - Piotr Wilczyński.

Szczegółowe informacje dotyczące Festiwalu Muzyki Sakralnej Stanisława Moniuszki dostępne są na stronie Towarzystwa Miłośników Muzyki Moniuszki.

Podkategorie