Piotr PieronUrodzony w 1983r. w Grudziądzu. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Jerzego Artysza. Studiował również dyrygenturę chóralną pod kierunkiem prof. Mieczysława Nowakowskiego. Jako solista debiutował w marcu 2007 roku na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej, z którą jest obecnie związany. W 2010 roku wybrany przez Marca Minkowskiego wziął udział w festiwalu „Chopin i jego Europa” oraz „Wratislavia Cantans”. Występował wielokrotnie na estradach Filharmonii Narodowej, Filharmonii Krakowskiej, na deskach krajowych teatrów operowych (m.in. w Teatrze Wielkim w Poznaniu w premierze „Ernaniego”) uzyskując entuzjastyczne recenzje. a za granicą – na scenach operowych Hiszpanii i Japonii. W czerwcu 2013 roku wykonał partię solową IX Symfonii L. van Beethovena na zakończenie sezonu artystycznego Filharmonii Narodowej. Ma w repertuarze szereg dzieł oratoryjnych. Bardzo aktywny i doświadczony kameralista. Założyciel renomowanego sekstetu proMODERN, pierwszego w Polsce zespołu wokalnego specjalizującego się w wykonawstwie muzyki współczesnej, nagrodzonego czterema statuetkami Fryderyka. Współpracował jako dyrygent z chórem Ars Cantata i zespołem akademickim Szkoły Głównej Handlowej, z którym zdobywał nagrody na krajowych konkursach. Śpiewa z kwartetami muzyki dawnej i z wieloma innymi krajowymi zespołami wykonując muzykę wszystkich epok. Zajmuje się działalnością aktorską - współpracował z Teatrem Ateneum i Teatrem Polskim. Bierze również udział w realizacjach projektów jazzowych i rozrywkowych przed kilkudziesięciotysięczną publicznością.

AAndrzej Marusiakbsolwent PSM I i II stopnia w Łomży w klasie skrzypiec. W 2009 r. ukończył z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina na wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca w klasie dyrygentury prof. dr hab. Katarzyny Sokołowskiej, a w 2012 r. ukończył z wyróżnieniem studia na wydziale Wokalnym na tej samej uczelni w klasie śpiewu solowego ad. dr hab. Roberta Cieśli. W latach 2009 – 2018 śpiewak Warszawskiej Opery Kameralnej i Polskiej Opery Królewskiej. Jako chórzysta i solista występował na scenach operowych Polski, Europy i Azji wykonując dzieła sceniczne od renesansu do czasów współczesnych. Jest członkiem zespołu „Wikingowie” prezentującego „pieśni morza” w tradycyjnych surowych brzmieniach oraz Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN, z którym otrzymał m.in  cztery Nagrody Muzyczne „Fryderyk”. Od 2019 r. śpiewak Filharmonii Narodowej.

Kasia BieniasEdukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie w wieku 8 lat. Jest absolwentką PSM I i II st. w Łodzi, którą ukończyła pod kierunkiem prof. Zbigniewa Lasockiego. Studia w Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie ukończyła z wyróżnieniem w klasie śpiewu klasycznego ad. Jolanty Janucik. Jako stypendystka programu Erasmus, dokonaliła swój warsztat wokalny pod okiem wybitnych śpiewaków oraz pedagogów z Włoch m.in. u prof. Gabrielli Munari i Elisabetty Andreani. Uczestniczyła w licznych kursach wokalnych prowadzonych przez muzyków i śpiewaków wielkiego formatu jak Ingrid Kremling, Christian Elssner czy Bobby McFerrin. Jest laureatką drugiej nagrody międzynarodowego konkursu wokalnego w Legnago (Włochy). Zadebiutowała na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej w przedstawieniu "L'amante di tutte" B. Galuppiego. Współpracuje z wieloma instytucjami kulturalnymi t.j. Teatr Polski w Warszawie, Filharmonia Narodowa, Operetka im. Jana Kiepury w Warszawie oraz zespołami: Il Tempo, La Tempesta, ProModern, Il Canto, Gradus ad Parnassum, Ars Nova, Filatura di Musica. Wielokrotnie udzielała swojego głosu na potrzeby nagrań studyjnych na płyty (m.in. Śpiewniki" wyd. przez Muzeum Powstania Warszawkiego) oraz do filmów ("Jan Paweł II. Szukałem Was", "Bitwa Warszawska 1920", "Papusza"). Nagrała płytę z pieśniami Macieja Małeckiego (partia fortepianu). Współpracowała w roli korepetytora z aktorami Teatru Narodowego, Centralnego Basenu Artystycznego oraz Studia Teatralnego Koło. Jako solistka koncertuje w kraju i za granicą. Jej repertuar obejmuje szeroki zakres utworów: od renesansu po muzykę współczesną.

Joanna GontarzStudiowała na Wydziale Wokalno -Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Bożeny Betley. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich śpiewaków jak Anita Garanca, Dirk Snellings czy Ryszard Karczykowski.

Na swoim koncie ma liczne występy solowe na estradzie Filharmonii Narodowej. Pod batutą takich dyrygentów jak Łukasz Borowicz, Jacek Kasprzyk, Krzysztof Penderecki, Krzysztof Urbański, Antoni Wit, Niklas Willen, Yoaw Talmi, Krzesimir Dębski miała okazję wykonywać partie mezzosopranowe w utworach Leonarda Bernsteina, Johannesa Brahmsa. Josepha Haydna, Pabla Sorozabala, W.A.Mozarta .Śpiewała na Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Festiwalu Warszawska Jesień czy Louis Lewandowski Festiwal w Berlinie Jej głos można usłyszeć na płytach nagranych wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Łukasza  Borowicza ( opera Montemezziego "Miłość trzech króli" i opera Giuseppe Verdiego "Simon Boccanegra") oraz trzech zarejestrowanych z zespołem kameralnym the Warsaw Singers ( nominacja do nagrody Fryderyk 2012 jako Fonograficzny Debiut Roku). Na scenie operowej zadebiutowała rolą Chłopca w " Czarodziejskim Flecie" ( Teatr Wielki - Opera Narodowa), kreowała postać Sędziny w operetce "Loterya" Moniuszki ( Teatr Stanisławowski ), a także była Martą w koncertowym wykonaniu "Strasznego dworu" tego kompozytora ( Filharmonia Narodowa)Brała też udział w realizacji projektów poetycko-muzycznych "Czas Dziwnotworów" Mai Baczyńskiej oraz "Herbert - głosy wewnętrzne" Andrzej Jagodziński Trio .Udzielała swojego głosu na potrzeby nagrań do filmów ("Jan Paweł II . Szukałem Was", " Bitwa Warszawska 1920" ) oraz teatru ( spektakl teatralny "Mewa" Czechowa w Teatrze Narodowym). Śpiewaczka współpracuje jako solistka i korepetytorka wokalna  z licznymi warszawskimi zespołami. Wykonywała mezzosopranowe i altowe partie solowe  koncertując z  Chórem Uniwersytetu Warszawskiego ( Irina Bogdanovich), Chórem Uniwersytetu Medycznego (Daniel Synowiec),  Warszawskim Chórem Międzyuczelnianym ( Boris Somerschaf) Ars Chori ( Zbigniew Tupczyński), Ab imo Pectore ( Mariusz Latek), Medicantus ( Barbara Herman) i in. W swoim repertuarze posiada liczne dzieła oratoryjne m.in. " Completorium" G.G. Gorczyckiego, "Stabat Mater" G.B. Pergolesiego, "Pasja wg św. Mateusza" J.S. Bacha, "Gloria" Vivaldiego, "Spatzen – Messe" , Msza Koronacyjna oraz Requiem W.A. Mozart, "Mała Msza Uroczysta" G. Rossiniego, "Oratorium na Boże Narodzenie" Camille Saint-Saens czy "Amor Vincit" M. Bembinowa

W styczniu 2015 roku artystka zainicjowała cykl koncertów "Warszawa - Jerozolima" podczas którego promowała muzykę synagogalną. Od kilku lat współpracuje ze Stowarzyszeniem kultury żydowskiej Beit Polska, gdzie prowadzi zajęcia z emisji głosu dla kantorów.

Moniuszko11052019MokotowMoniuszko12052019WolaWłączając się w obchody Roku Moniuszkowskiego w maju zaprosiliśmy na dwa koncerty, podczas których zabrzmiały kompozycje urodzonego 200 lat temu kompozytora.
 
I i III Litanię Ostrobramską pod batutą Borysa Somerschafa wykonali:
Katarzyna Bienias - sopran
Joanna Gontarz - alt
Andrzej Marusiak - tenor
Piotr Pieron - bas
Warszawski Chór Międzyuczelniany
orkiestra Kameralna N-Harmonia
 
Koncerty odbyły się:
 
11 maja 2019 r. (sobota) o godz. 19:00 w kościele pw. NMP Matki Miłosierdzia przy ul. św. Bonifacego 9 oraz
12 maja 2019 r. (niedziela) o godz. 19:00 w kościele parafii pw. św. Andrzeja Apostoła przy ul. Chłodnej 9
 
"Litanie ostrobramskie" to rzadkie w twórczości Moniuszki utwory religijne. Skomponowane na cześć Najświętszej Marii Panny Ostrobramskiej powstały w latach 1843-55 i były wykonywane za czasów kompozytora w Ostrej Bramie w Wilnie. Moniuszko wykorzystał w nich swoje doświadczenia zdobyte na polu twórczości pieśniowej i kantatowej. Nawiązał również wyraźnie do stylu ludowych kantyczek.

Największe uznanie zyskała "III Litania", którą również sam Moniuszko szczególnie cenił. Po wykonaniu "III Litanii" w prasie pojawiły się bardzo pochlebne recenzje:

"Wsłuchując się w tę muzykę, rozpoznajemy rzeczywiście całą myśl autora, która oddana została z wrodzonym i właściwym jemu tylko talentem. Znika tu zupełnie monotonność, której nie mogą uniknąć kompozytorowie dzieł religijnych, a miejsce jej zajmuje owa coraz bardziej w najróżnorodniejszych formach rozwijająca się szczytność, jaka przemawiając do serca słuchacza, podnosi zarówno myśl jego ducha ku Najwyższej Istocie." ("Czas" nr 98, 28 kwietnia 1859)

Koncerty dofinansowane przez m.st. Warszawa.

Podkategorie